رنگ و زینت خدا

صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ * قُلْ أَتُحَاجُّونَنَا فِي اللَّهِ وَهُوَ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ وَلَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ
(خداوند ما را با آئین توحیدی و ایمان راستین زینت داده است و) این رنگ و زینت خدا است و چه کسی از خدا (می‌تواند) زیباتر بیاراید و بپیراید؟ و ما تنها او را می‌پرستیم. * بگو: آیا درباره‌ی خدا با ما به مجادله می‌پردازید؟ و حال آن که او پروردگار ما و شما است و (نتیجه‌ی) کردار ما از آن ما، و (نتیجه‌ی) کردار شما از آن شما است (و هرکس در گرو اعمال خویش است) و ما با اخلاص او را پرستش می‌کنیم.  البقرة: 138-139

صِبْغَة: رنگ، حالتی که چیز رنگ شده به خود می‌گیرد.
صِبْغَةَ الله: دین خدا، شریعت خدا که ایمان است. 
تُحَآجُّونَنَا: با ما مجادله می‌کنید.
----------------
آری، کسی که رنگ خدایی به خود بگیرد حاضر نیست که رنگی دیگر را بپسند و سراسر خدایی می شود و خود را برای خدا خالص می گرداند.
در برابر وسوسه های دیگران می ایستد، وسوسه های کسانی که با خدا خوش ندارند و به تصور خود برای اینکه به خدا نزدیک شوند به دنبال واسطه هایی هستند، در حالی که خدا از این واسطه ها بی نیاز است و از هر گونه شریک پاک و منزه است.
خدا از ما دور نیست که برای رسیدن به او نیاز به وسیله ای باشد بلکه همیشه و همه جا در کنار ماست، فقط کافی است که به او نگاه کنیم تا وجود خدا را در کنار خود احساس نماییم.

www.tayyebin.net
طیبین، میعادگاه پاکان

www.facebook.com/tayyebin
همراه با قرآن

اشتراک

» بازدید امروز: 3
» بازدید دیروز: 1
» افراد آنلاین: 1
» بازدید کل: 46943